Kredyty dla JST
Przeznaczenie - pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, - finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Okres kredytowania są udzielane zgodnie z warunkami określonymi przez JSTw dokumentacji procedury zamówienia (SIWZ)
Wysokość kredytu - mogą być zaciągnięte do wysokości, która została określona w odrębnej uchwale organu stanowiącego (rady/sejmiku) JST, lub uchwale budżetowej.
Zabezpieczenie - weksel in blanco, - negocjowane w zależności od wysokości wnioskowanego kredytu,
Wymagane dokumenty
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Regon, Gminy - regulamin organizacyjny (tylko w przypadku nieobecności wójta/burmistrza/prezydenta), - Dokumenty o wyborze organu wykonawczego JST(nie dotyczy gmin), - Uchwała Zarządu JST - w sprawie wskazanie członków tego organu - uprawnionych do dokonywania czynności prawnych, polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek, zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych, - Uchwała o powołaniu skarbnika/głównego księgowego, - Uchwała Rady/Sejmiku w sprawie uchwalenia budżetu na obecny rok budżetowy wraz z informacją o stanie mienia komunalnego, oraz załącznikami: - załącznikiem planu dochodów, - załącznikiem planu wydatków, - załącznikiem przychodów i rozchodów, - załącznikiem wydatków na zadania inwestycyjne.
- Uchwała Rady/Sejmiku w sprawie zaciągnięcia kredytu. - Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu. - Uchwała Rady/Sejmiku w sprawie absolutorium dla organu wykonawczego za ostatni rok. - Roczne sprawozdania z wykonania budżetów, za dwa ostatnie lata, oraz za ostatni kwartał, sporządzane na załącznikach do rozporządzenia Ministra Finansów: a) sprawozdanie o nadwyżce/deficycie,
b) sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.
- Opinie RIO o wykonaniu budżetów za dwa ostatnie lata. - Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej - zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych: - w sprawie możliwości sfinansowania deficytu , - prawidłowości dołączonej do projektu uchwały budżetowej prognozy kwoty długu, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy dotyczących uchwalania i wykonywania budżetów lat następnych, na które zaciągnięto zobowiązania.
Inne dokumenty uznane za niezbędne do analizy kredytowej:
W przypadku wystąpienia o kredyt po półroczu: Opinia RIO do sprawozdania z wykonania budżetu w I półroczu, zgodnie z terminami sprawozdawczości. Sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze: a) sprawozdanie o nadwyżce/deficycie, b) sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, zgodnie z terminami sprawozdawczości.
Jeżeli kredyt dotyczy finansowania wydatków inwestycyjnych dokumentami są: - Skrótowy opis inwestycji (tj. nazwa i lokalizacja, termin rozpoczęcia i zakończenia, aktualne zaawansowanie, wykonawca (-y), wpływ na otoczenie i środowisko naturalne, inne istotne informacje), - Dokumenty poświadczające prawo do dysponowania nieruchomością, na której /jest/ma być/ realizowana inwestycja, - Pozwolenie/pozwolenia administracyjne i środowiskowe jeżeli jest/są wymagane, - Zbiorcze zestawienie kosztów inwestycji, zawierające składniki kosztów, wraz z planem i źródłami jej finansowania, (tj. środki własne, kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych, inne źródła), - Inne dokumenty uznane za niezbędne do analizy kredytowej.
|