środa, 24 Kwi 2024

Przydatne informacje


W dniu 31 lipca br. został zakończony etap składania wniosków w ramach Tarczy Finansowej PFR. 14 sierpnia br. to ostatni dzień na składanie reklamacji dla wniosków o subwencję złożonych do 31 lipca br. Dodatkowo, zgodnie z założeniami przyjętymi przez PFR:

  1. 30 września br. jest ostatnim dniem dla klienta na składnie wniosków odwoławczych (termin wynika z dwumiesięcznego okresu na złożenie odwołania liczonego od 31 lipca br.);
  2. 16 października br. jest ostatnim dniem na składanie reklamacji do wniosków odwoławczych; jednocześnie cały proces składania reklamacji dla klienta kończy się w tej dacie.


Szanowni Przedsiębiorcy

poniżej zamieszczamy pomocne informacje w zakresie składania wniosków o subwencję:

  • w trakcie składania wniosku należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR;
  • ZUS przyjął zasadę, że salda weryfikowane są po zaksięgowaniu dokumentów na koncie płatnika. Liczba ubezpieczonych weryfikowana jest na podstawie ostatnich zaksięgowanych dokumentów na kontach ubezpieczonych. W ZUS księgowanie dokumentów rozliczeniowych odbywa się :
    • w cyklu dziennym na kontach płatników (dotyczy dokumentów deklaracja rozliczeniowa /DRA/ + wpłata)
    • w cyklu tygodniowym na kontach ubezpieczonych (dotyczy raportów). Dla dokumentów, które trafiły do ZUS w piątek księgowanie może się przeciągnąć do następnego weekendu, czyli do 8-9 dni.
  • Oznacza to, że jeśli płatnik ma problem:
    • z zaleganiem na datę złożenia wniosku, to po spłaceniu zadłużenia płatnik może następnego dnia próbować składać nowy wniosek. Co do zasady, jeśli wpłata do ZUS wpłynie w dacie dzień bieżący (data D), to zostanie zaksięgowana i rozliczona z tą samą datą. Na koncie płatnika składek będzie widziana następnego dania (D+1) z datą rozliczenia dnia dokonania wpłaty.
    • liczbą pracowników, etatów lub współpracowników, to po skorygowaniu dokumentów rozliczeniowych i przekazaniu ich do ZUS między poniedziałkiem a czwartkiem, płatnik może składać nowy wniosek na początku następnego tygodnia czyli w poniedziałek. Jeśli natomiast dokumenty korygujące przekaże do ZUS w piątek, sobotę lub niedzielę to powinien wstrzymać się ze składaniem wniosku przez 7-9 dni, tzn. do następnego poniedziałku.



 

Serwis internetowy Grupy BPS o działaniach pomocowych dla Klientów

 

Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.

Serwis dostępny jest pod adresem:

www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow

Na stronie znajdą Państwo:

  • Informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym:
    • o warunkach finansowania dla mikro i MŚP
    • linki do dokumentów: „Najczęściej zadawane pytania” oraz „Przewodnika dla mikro, małych i średnich firm”
    • kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć w jakiej wysokości mogą otrzymać wsparcie finansowe z PFR
    • dokument „Jak określić liczbę pracowników, aby ustalić czy firma należy do grupy mikrofirm lub MŚP oraz jak określić liczbę pracowników w celu ustalenia wysokości subwencji dla mikrofirmy, a następnie jej częściowego umorzenia?”
    • informację jak się przygotować do złożenia wniosku
    • informację o bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez PFR dla przedsiębiorców.
  • • Informacje o wybranych aspektach Tarczy Antykryzysowej
  • Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe, zawierające istotne informacje o programach pomocowych
  • Szkolenia – informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.

Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany.Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.